zaterdag 14 januari 2017

Hunkeren naar winter

 
 
 
Bedoel als het dan toch moet winteren dan liever mooi stralend weer waarbij er sprake is van ijsvorming en de rayonhoofden natte dromen krijgen. Waarbij kinderen sneeuwpoppen maken en oma’s en opa’s voor het raam naar buiten staren en beseffen dat de tijd dat ze op de slede reden toch heus heel ver achter hun ligt.
Een winter waarbij je het ijs hoort kraken onder je schaatsen en de wereld een sprookje wordt. Waarbij de tuin van jezelf er evengoed bijligt als de verzorgde tuin van de buren want dat is het voordeel van sneeuw. Tot nog aan toe heb ik geen hoge pet op van de mensen die het weer voorspellen want hoe meer technisch vernuft tot hun beschikking staat, hoe meer bokken ze schieten als het om voorspellen gaat. Maar ik heb een oud litteken en als dat begint pijn te doen komt er strenge vorst. Voorlopig voel ik nog niets, maar ik heb hoop want af en toe voel ik een scheut.
Toen nou, niet direct mijn scheuten in het hoekje van het wantrouwen schuiven. U en ik zijn samen het resultaat van een intense scheut. Nou dan! Ik heb mijn zin gezet op ijs in de sloten maar voorlopig ligt er in de Molenwaard zelfs nog geen vliesje. Nou ja, misschien heel voorzichtig dan…