dinsdag 7 november 2017

Kringloopwinkel Langerak


Kringloopwinkel Langerak nummer 56, wit bord bovenaan de dijk)
Makkelijk vinden, gewoon maar op de dijk blijven rijden
en richting Tienhoven gaan.
Een alleraardigste vrouw uit Ammers, begreep mijn kringloopverslaving en vroeg of ik meeging naar de kringloop in Langerak? 

Welja, dus op de fiets samen tegen de wind naar de winkel die elke dinsdag van 0.900 tot 12.00 uur open zou zijn. Een sfeervolle oude stal o.i.d. vol spullen voor wel heel schappelijke prijsjes. Leuke mensen ook en de prijzen zijn daar als ze ooit bij Dorkas ook waren.

Bergambacht en Schoonhoven (Dorkas) ga ik niet meer heen. Ze zijn de weg kwijt daar en rekenen prijzen die vaak ver boven de nieuwwaarde liggen. Dus, ze mogen het houden.
Doch in Langerak is het nog echt leuk kopen. Gerda zwaait er met succes de scepter. Zaken zijn niet geprijsd doch Gerda is ronduit lief en goedkoop in wat je van je gading kunt vinden in de winkel. Ze haalt het vel niet over je neus.

Een nieuwe deodorant 0.35 cent, een nieuw doosje brillendoekjes, 0.25, een nieuw doosje platte ultradunne tanden stokers ook 0.25 cent. Dat is leuk kopen. Twee rubberen warmwaterkruiken voor mijn buikpijnen, 1.50 de twee. Nou, dat zijn dus echt prijsjes voor ieder budget!

Een man met een pet en een baard gaat me voor naar de afdeling brocante. Jaap, heet hij dacht ik. Ook leuk, een stel oude schaatsen van hout voor 2 euro met riempjes. Leuk om op te hangen. Onverwarmd, dus je moet je wel goed aankleden, zeker in de winter. Maar wel weer een echte kringloopwinkel waar je veel leuke dingen kunt vinden voor heel schappelijke prijsjes. 

Er hangt ook een ons kent ons gevoel. Enige wat ontbreekt is een koffiehoekje, want gezellig kletsen krijg je gratis bij je bezoekje en een bakkie koffie voor (laat ik zeggen) 75 cent, kan een leuke toevoeging vormen.

Zaterdag 18 november extra opening, van 10.00 tot een uur of 15.00 of als het druk wordt iets later. Ik zeg: doen.