woensdag 20 april 2016

De rode rivierkreeft in de molenwaard

Dat de rode rivierkreeft ook in de molenwaard zijn intrede heeft gedaan, zal voor velen geen verrassing zijn. Een mooi klein kreeftje die door de fuutjes op waarde geschat wordt en opgevreten. Hij hoort hier niet maar is vreselijk mooi om te zien. De opmars van de sushi is overigens voor mij ook onverklaarbaar. Die stomme rolletjes zeewier met rijst en dode vis, niet mijn ding. In veel sushi-eetgelegenheden is de sushi volgens kenners ook tegen het bederf aan. Maar het staat bekakt om sushi te eten en dus doen velen het. Ik hoef het niet. Geef mij maar chinees. Ik haal mijn neus niet op voor vis hoor, want een portie goede garnalen is ronduit erg lekker. Maar soms is iets om de een of andere reden plotseling een hype en doet iedereen of het lekker is. Net als kaviaar. Zoute balletjes. Meer niet.