vrijdag 8 september 2017

Oer

Oer

Zo’n hut van een jager/kooiker geeft mij altijd een schuldgevoel en een verlangen naar oer. Ik bedoel dat dit een woning is die eigenlijk in harmonie is met de omgeving. Niets gedonder met dubbelglas, isolatie, zonnepanelen op het dak, drie auto’s voor de deur en vloerverwarming. Sober, echt, oer en om de een of andere reden puur.

Als je dit zo ziet overvalt je een gevoel van schaamte. Onze hedendaagse decadente levenswijze wordt plotseling in je bakkes gewreven me dunkt. Hoeveel hebben wij nu eigenlijk nodig om te leven? Ik schaam mij als ik eerlijk ben want dan moet ik toegeven dat 90% overbodig is.

Eten, water, warmte, onderdak en meer zaken die nodig zijn om te leven en de rest is eigenlijk luxe. Er overvalt mij altijd een gevoel hoe ver wij verwijderd zijn van het echte leven.
Misschien vergis ik mij…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten