zaterdag 19 november 2016

Het spijt mij, er wordt te veel gejat

Het spijt mij dat ik er niet aan ontkom om op elke nieuwe foto een groot logo aan te brengen, er wordt helaas nog te veel zonder navragen zomaar gebruikt zoals eerder deze week de krant van Gouda zomaar een van mijn foto's gebruikt. Zoek je er contact over dan roepen ze in koor dat ze dachten dat het wel mocht van Google. Dan wordt het pis toch een beetje lauw hoor. Als mensen commercieel gebruik ...maken van jouw werk en er geld voor opstrijken. Dat zijn gewoon misdadigers. Delen mag, maar wel met bronvermelding en op facebook is het ook prima dingen en materiaal te delen. Maar zodra er geld wordt verdient op mijn werk, dan word ik boos. Zeker als er dan nog mensen zijn die vinden dat ik trots mag zijn dat ik in de krant kom met een foto. Dat soort kletspraat roep je maar tegen jezelf als iemand iets jat wat van jou is en er geld voor vangt.
Om kort te gaan, langzaam zal ik al mijn tijdlijnmateriaal verwijderen en zal het nieuwe altijd met een groot logo on line komen. Tis niet anders...