zondag 22 mei 2016

Koffie en verse beer

Sommige mensen wonen zo dat ze de overtreffende trap van zuinigheid overtreffen. In dergelijke woningen (nou ja woningen) hangt immer een geur van verschraalde urine vermengt met teer of olie. De bewoner van deze hut vroeg of ik wellicht een kopje koffie wilde? Dat moet je dan niet afslaan, dat staat dom. Ik was al blij dat hij naar me wenkte want ik zag hem op zijn hurken zijn behoefte doen tussen de bloemkoolplantjes. “Niets zo goed voor het land, als verse beer zo uit de eerste hand,” riep hij mij toe terwijl hij zijn achterste afveegde met een hand gras. Zonder zich te bekommeren over iets onbenulligs als handenwassen, schonk hij de koffie in. Het was gootwater maar, ik had een leuk fotomoment binnen in de “keuken” en na zeven keer tandenpoetsen proefde ik bijna niets meer van die vreemde ondertoon aan de koffie.