maandag 25 januari 2016

Stekelstaart in de molenwaard

Veel in de natuur en toch zie je dan wel eens dingen dat je denkt: hé, hó wat is dat dan? Gisteren een mooie dag dus even op de oude Harley wezen tuffen. Ik spotte een eendje wat steeds onderdook als hij me zag. Eenmaal thuis even de 400mm lens gepakt en op de fiets terug waar het eendje gezellig ronddobberde en mij brutaal aankeek als een wulpse vrouw die je nooit kunt krijgen. Ik “nam” haar (op de foto) en toch was het geen overspel. Ga er maar aanstaan! Eenmaal thuis het ...eendje op waarneming gezet( een site waar je van alles kunt laten determineren) Zie linkje.http://forum.waarneming.nl/smf/
Het bleek het vrouwtje van de Rosse Stekelstaart. Een siereendje waar er ooit een aantal van ontsnapte rond de zestiger jaren in Nederland uit een privé collectie die zich nu in het wild voortplantten als Moslims die kinderbijslag proeven. Van mij mogen ze (de eenden dan)….