maandag 25 januari 2016

Reiger in nood deel 2

Het vervolg op de reiger die ik vond;
Een aantal op visite zijnde tantes begonnen in koor te roepen:”Niet bellen met de dierenambulance dat kost 50 euro hoor.” Ik dacht even na en geloofde er niet veel van en ook als het zo mocht zijn dan nog laat een beetje dierenvriend een beest in nood niet liggen voor die 50 euro. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg klonk meteen vertrouwd. Ik zag haar bijna voor me. Een gezellige vrouw van middelbare leeftijd die goed koffie kon zetten en... een hartje van goud had als het om dierenleed in het bijzonder ging. “Meneer ze komen zo naar u toe hoor, ze zijn nog even met een andere klus bezig.”

Binnen een klein uurtje waren de mensen van de dierenambulance ter plaatse. Twee man sterk. Nou ja, één man en één vrouw om precies te zijn. Lieve mensen, dat zie je zo. Dierenvrienden. Ze namen voorzichtig de reiger die ik in een oude lap had gewikkeld, zodat hij een beetje rustig bleef, op en brachten hem naar een speciale kooi in de auto. Ik kreeg een hand en een bedankje en ze gingen hem naar een speciaal daarvoor bedoelde kliniek brengen in de omgeving Rotterdam. Dag lieve reiger, ik hoop dat je het redden zult. Bedankt mensen van de dierenkliniek, heel goed bezig en de kosten bedroegen….0 cent. Dus toch maar eens snel een donatie geven want dit is heel, heel, heel goed werk!

1 opmerking: