dinsdag 16 december 2014

De mol en de Buizerd

Dus die enorme roofvogel komt uit de lucht zakken en ploft voor mijn voeten neer en kijkt me aan als een verloederde vrouw die haar man in de kroeg zoekt. Wat doe je dan? Ik doe mijn handschoenen aan en grijp dat dier bij de lurven en neem hem onder mijn arm mee op de fiets. Mensen kijken en denken: wat is die vent nu aan het doen? De Buizerd krabbelde en zijn snavel zat vlak bij mijn oor, doch ee...n gratis piercing is nooit weg dus doorrijden. Na 4 km thuis en de dierenambulance gebeld maar ik moest pissen. En dat beest loslaten kan niet want dan fladdert dat door de huiskamer. Dus met dat beest onder je arm de wc in en je trekt wat te voorschijn en je ziet die Buizerd kijken en denken: verrekt, is dat een mol wat ik zie of hoe zit dat? Linke soep want die vogels vreten mollen en voor je het weet ga je als Eunuch door het leven en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn....