donderdag 27 november 2014

Mijn foto's worden her en der gejat en gebruikt (Krimpenerwaard)

Om even iets op te helderen het volgende. Regelmatig nemen derden mijn (en veel andere) foto's van internet om te gebruiken voor allerhande. Groot was dan ook de verbazing van mijn vrouw toen ze gisteren een vergadering bijwoonde waar in de presentatie veel van mijn natuurfoto's getoond werden. Beetje zielig want overleg dat even met de maker!!! Verboden ook en een overtreding van de wet om te pro...nken met andermans veren. Men had nog wel de beleefdheid om mijn naam te vermelden maar ik wist van niets.
Toen ik er over na dacht besefte ik dat dit nooit te voorkomen is. Schrijvers worden geciteerd, muziekkanten nageaapt, kunstschilders, vervalst, enfin de lijst is te lang. Doe je iets goed, dan zijn er altijd mensen met lijm aan de vingers.
Ik was niet van plan iedereen aan te pakken maar zet naast mijn naam onderop en in het groot (heel vaag) in mijn foto's er ook een olieverf effect overheen, dat op het moment van croppen of uitvergroten op een beamer, heel schilderachtige effecten laat zien. Ik hoop zo te voorkomen dat men dit blijft doen.....

1 opmerking:

  1. Ik ben dus niet de enige waarbij zijn fotowerk ongevraagd wordt gebruikt, maar dat wist je . Na een paar avondtjes zoeken op het net was het even schrikken hoe vaak foto's ongevraagd worden gepubliceerd . Dus begrijp je maatregel om zo een groot watermerk er op te plaatsen.

    gr Frans

    BeantwoordenVerwijderen