vrijdag 19 februari 2016

Oude fiets Joop zoetemelk

Ik trof in een oude stal in het achterland de oude racefiets van Joop Zoetemelk. Ach, die stamt nog uit de tijd dat sporters het clean deden. Niks gedonder met doping of van die achterlijke aerodynamische puntmutsen op hun kop, om nog maar te zwijgen van een motortje in het wiel verborgen als we nu wel eens horen. Toen was sport nog sport. De vlokken stront die her en der tijdens de tour zijn opgespat zaten er nog aan en in de bidon zat verzuurde Zoetemelk. Wat anders! Wij leerden toen een Joris Driepinter te zijn. Elke dag drie glazen melk was toen gezond. Nu niet meer. Men zegt dat melk in die hoeveelheden juist slecht is. Ach, alles is uiterst betrekkelijk, zei koning Salomo al. Het is waar! Heb nog wel een rondje gereden op de fiets maar zadelpijn, want ik had mijn billenzalf nie bij me nie

1 opmerking:

  1. zoals altijd genit ik van jouw prachtige foto's, in de typische "Peter stijl"!

    BeantwoordenVerwijderen