zaterdag 31 oktober 2015

Met molens lopen (Alblasserwaard)

(Gistermorgen)
Het is zes uur in de morgen als ik uit bed stap. Helder, koud en een vleugje kleur in de lucht. Dit kan een mooie ochtend worden voor de fotografie. Snel een boterham en hup, naar de molens. Nu liep ik al met molens en ze op de foto zetten is weer eens wat anders. Het is doodstil in de polder van de Alblasserwaard. Geen mens nog op pad, dus ik kan mijn gang gaan. Het mooiste moment om dit te doen is ruim voor zonsopkomst. Je werk dan wel met lange sluitertijden en dus op statief. Maar de resultaten zijn ronduit erg mooi. Er gaat iets uit van een molen in het ochtendlicht. Een beetje mystiek vermengt met romantiek, dacht ik. Misschien vergis ik me. Is het slecht de beleving van de eenzame fotograaf te midden van mijn gewiekte vrienden….